“ DET ER NU ELLER ALDRIG: VI HJÆLPER DIG MED AT FORSTÅ 388:2016 ”

DET ER NU ELLER ALDRIG: VI HJÆLPER DIG MED AT FORSTÅ 388:2016

I november 2016 blev standarderne for test af mekaniske risici opdateret, da markedet oplevede et stort behov for forbedring af vurderingen af beskyttelsesudstyr. Siden da har der været et overflod af oplysninger; lange tekniske blogs og hvidbøger, der kan være kedelige at læse. Efter den officielle overgangsperiode på to år oplever SHOWA stadig en signifikant mangel på viden om de nye snitniveauer for beskyttelseshandskerne og lancerer derfor en global strategi for at hjælpe sikkerhedspersonalet og bærere af handskerne med at træffe det rette valg, når det kommer til håndbeskyttelse.

A – F ELLER F – A? VIDEN ER VIGTIGT

Fra og med april 2018 er det gamle PPE-direktiv erstattet med en juridisk bindende forordning. PPE kan certificeres under det gamle direktiv indtil april 2019, så ligesom SHOWA har fabrikanterne haft travlt med at certificere deres produkter igen. For mekaniske risici betød dette en opdatering af testmetoder og rapportering for at omfatte de nye ISO 13997 A-F-mærkninger.

“Efter al denne tid får vores team stadig ofte spørgsmål fra slutbrugerne og sikkerhedscheferne som: Hvilket snitniveau er højest, ‘A’ eller ‘F’?

Denne særlige forvirring stammer fra manglen på sammenhæng med andre alfabetisk klassificerede standarder. For eksempel har niveauerne for energiforbrug ‘A’ som den højeste effektivitet, mens ‘F’ er den laveste”, forklarer salgsdirektør EMEA, Tony Lynch.

Han fortsætter: “Som producenter af håndbeskyttelse føler vi, det er VORES ansvar at uddanne sikkerhedspersonale og brugere om forskellene. Vi skal hjælpe dem med at træffe velinformerede beslutninger vedrørende beskyttelse deres medarbejdere fra de risici, der er forbundet med enhver type anvendelse. Vi tror på, vi kan gøre dette ved at gøre den kæmpe informationsmasse til noget, der er klart, præcist og lige ved hånden.”

VI LAVER EN KLAR FORBINDELSE MELLEM SNITNIVEAU OG ANVENDELSE

A MODERN, FORWARD-THINKING STRATEGY FOR CUSTOMERS EN MODERNE, INNOVATIV STRATEGI FOR KUNDER

På grund af den store mængde indhold, der er til rådighed, udviser SHOWAs strategi en kreativ tilgang i stedet for en typisk hvidbog eller blogindlæg: En vejledning til snitbeskyttelse, der fungerer som en plakat, som sikkerhedsansvarlige kan hænge op til deres medarbejdere. Plakaten er udformet, så de vigtigste oplysninger er synlige for alle. Denne vejledning vil hjælpe læserne med at navigere i ændringerne til de nye standarder og hjælpe dem med at træffe bedre valg vedrørende deres behov for snitbeskyttelse. Testene vil blive forklaret, og du vil se, hvordan du skal forstå resultaterne på handsken, og hvilket snitniveau du har brug for til den forstående opgave.

Mens denne opdatering maler et mere pålideligt billede af beskyttelse, har det ikke været uden omkostninger for mange producenter af personlige værnemidler, hvis produkter er blevet nedklassificeret, f.eks. fra handsker med snitniveau C til niveau B. I lyset heraf har SHOWA allerede revideret deres globale handske og tilbyder en strategi, der sikrer, at brugere kan stole på en SHOWA-kvalitetshandske, uanset den aktuelle anvendelse.

Du kan få mere at vide ved at downloade SHOWAs nye snitbeskyttelsesvejledning via websitet (cutprotection.SHOWAgroup.eu/en) eller spørge en af vores SHOWA-forhandlere.

ER DU PÅ UDKIG EFTER DEN RIGTIGE HANDSKE TIL DIN VIRKSOMHED?

Tal med én af vores eksperter i dag