“ SHOWA forpligter sig fuldt ud til at fremstille effektive beskyttelseshandsker af høj kvalitet med begrænset miljømæssig indvirkning. ”

SHOWA glove har i hår opnået GreenCircle-certificering for 8 beskyttelseshandsker fra vores serie som bevis for, at de overholder alle de nødvendige krav til at blive certificeret mht. følgende krav: Biologisk nedbrydelig. ASTM D5526-certificeringen fastslog, at SHOWA EBT-handsker opnåede 82 % biologisk nedbrydelse på blot 386 dage, mens handsker uden EBT kun opnåede 1,9 % biologisk nedbrydelse i samme tidsinterval.

GØR EN FORSKEL FOR MILJØET

I lyset af problemet med de overvældende mængder plastaffald og den voksende klimakrise investerer SHOWA i stor stil i forskning inden for udvikling af produkter med reduceret miljøpåvirkning. Det anslås, at der kasseres 100 mia. par handsker hvert år. Hvis man lægger dem op i forlængelse af hinanden, er der nok til at nå til månen og tilbage igen 30 gange.

I betragtning af at disse handsker er mere end 100 år om at nedbrydes på en losseplads, forventes mængden af handskeaffald på lossepladser at stige kraftigt i takt med det voksende befolkningstal. I 2012 lancerede SHOWA den revolutionerende Eco Best Technology® (EBT) og introducerede den første biologisk nedbrydelige nitrilhandske på markedet.

SHOWAS ECO BEST TECHNOLOGY: SAMME HANDSKE, MERE MILJØVENLIG

EBT er løsningen, der gør en forskel for miljøet uden at gå på kompromis med forbrugerhensynet i forhold til beskyttelse og funktionalitet. Takket være sin særlige sammensætning, opnåede EBT-handsker 82 % biologisk nedbrydelse på blot 386 dage som bevist af ASTM D5526-certificeringen, mens produkter uden EBT er mere end 100 år om at opnå samme resultat. Vi tilbyder 8 biologisk nedbrydelige produkter til vores kunder over hele verden og er certificerede af GreenCircle.

Hvorfor GreenCircle

GreenCircles vision er “at sætte hver virksomhed i stand til at have en positiv global indvirkning”. Bæredygtighed er et påtrængende globalt anliggende, hvor hver person og virksomhed spiller en rolle. Det er en global indsats. Når det er sagt, åbner det en masse døre og muligheder for bæredygtighedskoncepter, -roller og -indvirkning. Bæredygtighed handler ikke blot om miljøvenlighed. I de fleste definitioner af bæredygtighed indgår der også overvejelser om social lighed og økonomisk udvikling.

Der er så mange typer bæredygtighed, såsom vedvarende energi, reduktion af spild, cirkulær økonomi, vandrensning, genbrug, lokale fødevarekilder, forureningskontrol, beskyttelse af biodiversitet og biologisk nedbrydelighed – og de er hver især knyttet til en lang liste over mulige handlinger og påstande for at opnå det samme mål.

Bæredygtighed er ideen om, at folks handlinger har konsekvenser for planeten.

Hvad er kundens fordel

SHOWA leverer sin byggesten til en mere bæredygtig verden. Vi var verdens første producent af personlige værnemidler, der udviklede og lancerede biologisk nedbrydelige handsker (SHOWA 6110), og nu er vi den første producent af beskyttelseshandsker, der lægger kortene på bordet omkring vores påstand om EBT og biologisk nedbrydelighed. Vores biologisk nedbrydelige produkter (EBT-teknologi) er certificerede af GREENCIRCLE med henblik på at forsikre vores kunder om vores arbejde mht. bæredygtighed og at give et sammenligningsgrundlag i forhold til påstået bæredygtighed for andre produkter.

Om GreenCircle Certified, LLC

“GreenCircle Certified er en internationalt anerkendt tredjeparts certificeringsmyndighed, hvis grundige evalueringsproces giver en uafhængig verifikation af, at påstande om bæredygtighed knyttet til en organisations produkter og drift er ærlige, gyldige og verificerede. GreenCircle overholder kravene i ISO 17065 og følger branchens krav for myndigheder, der certificerer produkter, processer og tjenester. Certificering af biologisk nedbrydelighed demonstrerer en organisations bestræbelser på at anvende materialer og udvikle produkter, der nedbrydes fuldstændigt og genoptages af naturen inden for en rimelig kort tidsperiode efter bortskaffelse. Det reducerer brugen af materialer, der ikke nedbrydes, og dermed mængden af affald på lossepladser. GreenCircle Certifieds (GreenCircles) certificering af biologisk nedbrydelighed blev udviklet, efter at der opstod mange falske og udokumenterede påstande om bæredygtighed på markedet.” Få flere oplysninger på www.greencirclecertified.com

OM SHOWA

Som 100 % integreret producent har SHOWA fuld kontrol over design- og fremstillingsprocessen for vores beskyttelseshandsker og fornyer sig fortsat for at give hver bruger et produkt, der opfylder forventningerne. Denne uafhængighed sikrer produktion og service i fremragende kvalitet, så vi kan hjælpe med at give almindelige hænder usædvanlige evner. For os er bæredygtighed ikke blot en forpligtelse, det er en del af vores arv. Vi er fortsat en pionervirksomhed i branchen med produkter, der har en reduceret miljøpåvirkning.

ER DU PÅ UDKIG EFTER DEN RIGTIGE HANDSKE TIL DIN VIRKSOMHED?

Tal med én af vores eksperter i dag