“ SHOWA 707HVO: HÖG SYNLIGHET SAMT ANVÄNDAR- OCH MILJÖVÄNLIGHET ”

SHOWA 707HVO: HÖG SYNLIGHET SAMT ANVÄNDAR- OCH MILJÖVÄNLIGHET

Uppfinnarna av världens första biologiskt nedbrytbara engångshandskar i nitril erbjuder nu nya biologiskt nedbrytbara skyddshandskar – SHOWA 707HVO, kemikalieresistenta handskar i en synlig orange som var designade med användandet av den revolutionerande Eco Best Technology (EBT).

ATT SATSA PÅ FRAMTIDEN

SHOWA, som i Japan innebär ”att hitta balans mellan olika element”, har banat vägen för biologiskt nedbrytbara produkter på marknaden för skyddshandskar. Strävan efter positiva påverkan på planeten motiverar oss att ägna en stor del av vår forskning åt biologiskt nedbrytbara produkter och utveckling av miljövänliga fibrer. 2012 nådde SHOWAs forsknings- och utvecklingsavdelning genombrottet med ECO BEST TECHNOLOGY® (EBT) vilket ledde till uppfinning av världens första biologiskt nedbrytbara engångshandskar i nitril. Sedan dess har SHOWA definierat sig som marknadens ledande producent av miljövänliga skyddshandskar och fortsatt att ge sina konsumenter ett grönt alternativ till produkterna som de är vana vid.

BÅDE SKYDD OCH MILJÖVÅRD

Enligt Richard Heppel, den verkställande direktören och COO för SHOWA, ”ser vi nu en ökning i antalet både nya och befintliga kunder som vill ersätta sina nuvarande produkter med ett miljövänligare alternativ, särskilt vad det gäller skyddsutrustningen. I sådana länder som Tyskland eller Frankrike blir regleringen allt striktare. Till följd av framgången för serien 707 av våra kemikalieresistenta handskar, har vår forsknings- och utvecklingsavdelning designat en ny 707-handske som uppfyller regleringens kriterier och ger det bästa skyddet på marknaden”.

SHOWA 707HVO

Tillverkade med användning av SHOWAs revolutionerande Eco Best Technology® kombinerar SHOWA 707HVO de bästa teknologierna av kemikalieresistenta engångshandskar för att erbjuda den optimala passformen, fingertoppskänslan och komforten samt skyddet mot kemikalier. Den 0.23 millimeters tjock biologiskt nedbrytbar ren nitrilgummi utan foder uppfyller kraven EN ISO 374-1 (JKOPT) och 374-5. Den är slitstark och resistent mot oljor, kolväte, smörjmedel och kemikalier. Den 305 millimeters lång handske är klorerad för att kunna lätt sätta den på sig och ta den av sig. Den har även en rullad manschett för att förhindra smuts från att genomtränga sig in i handsken. SHOWA kännetecknas av att vi tillverkar handskar med användning av unika handformer vilket möjliggör ett lätt skydd med en tight passform. Den mönstrade ytan på handflatan och fingrarna ger ett starkt grepp och en bra fingertopparkänsla. Handskens fluorescerande orange gör den mycket synlig och anpassad för arbetet med mat, fastighetsskötsel och renhållning.

DISCOVER THE 707HVO

OM ECO BEST TECHNOLOGY®

Användandet av EBT i produkter hjälper att vårda vår planet utan att försaka prestationsförmåga. Den teknologin accelererar varje handskes nedbrytningsprocess med högst 100 år beroende på klimatet på avfallsdeponin. Med den oerhörda mängden av engångshandskar som varje dag används på sjukhus, kontor, skolor och lagerlokaler i åtanke… varje handske gör en skillnad!” säger marknadschefen Gil LeVerne. Oberoende auktoriserade laboratorier som har testat teknologin med internationellt erkända metoder bevisar att den accelererar nedbrytningen av nitrilgummi på biologiskt aktiva avfallsdeponier och i rötkammare. EBT består av organiskt material som är designat att attrahera mikrobiell aktivitet. Medan mikroorganismerna konsumerar EBT-materialet utsöndrar de enzymer som depolymeriserar nitrilgummin. Mikroorganismerna konsumerar, metaboliserar och bryter ner materialet i de tre naturella ämnena: en organisk mylla, metan och koldioxid. Slutprodukterna är biogaser och humus (kallad också gödsel) som lämnar inget avfall.

För de som oroar sig för att handskarna ska bryta ner under användningen, förklarar chefen för forsknings- och utvecklingsavdelningen att ”EBT behöver en biologiskt aktiv avfalldeponi för att kunna bryta ner. Detta har bevisats av oberoende auktoriserade laboratorier som har använt ASTM International-testmetoder (ASTM D5511).”

OM SHOWA

SHOWA, som grundades 1954, är en av världens ledande tillverkare av medicinska och kemikalieresistenta skyddshandskar samt särskyddshandskar och skyddshandskar för allmänna ändamål. Vi har 9 produktionsanläggningar strategiskt belägna världen runt och drygt 5500 anställda, bland vilka drygt 100 arbetar på forsknings- och utvecklingsavdelningen. Som en fullkomligt integrerad tillverkare har SHOWA fullständigt kontroll över design- och produktionsprocesserna av våra skyddshandskar. Vi utvecklar ständigt för att ge våra kunder de produkter som passar bäst deras krav. Denna autonomi garanterar utmärk kvalitet vad det gäller både produktion och service.

İŞİNİZ İÇİN DOĞRU ELDİVENİ Mİ ARIYORSUNUZ?

Hemen uzmanlarımızdan biriyle görüşün